Visų pirma, reikia tiksliai žinoti variklio gamintojo rekomendacijas dėl minimalaus alyvos kokybės lygio ir jį atitinkančio maksimalaus alyvos naudojimo laiko. Jeigu naudojate aukštesnio, nei rekomenduojamo minimalaus, kokybės lygio alyvą, dėl jos naudojimo pailginimo konsultuokitės su variklio ir alyvos gamintojų atstovais. Visada įvertinkite variklio sistemų techninę būklę, savo vairavimo stilių, aplinkos sąlygas, nes tai gali trumpinti, bet nepailginti, alyvos naudojimo laiką. Kaip pagalba vairuotojams į daugumas naujesnių automobilių gali būti įdiegtos įvairios alyvos keitimo priminimo sistemos.
Be abejo, kad alyvą būtina keisti nustatytu laiku, net ir nuolat ją papildyti nauja, nebent pats variklio gamintojas rekomenduoja kitaip, pvz., pasitaiko, kad eksploatuojant stacionarius pramoninius dujinius variklius alyva keičiama tik kapitalinio remonto metu. Automobiliai yra eksploatuojami žymiai sunkesnėmis sąlygomis, todėl paprastai jų variklių gamintojai tokių išlygų nesuteikia. Su išleidžiama alyva iš variklio tepimo sistemos pasišalina įvairūs teršalai, suodžiai, rūgštys ir kitos kenksmingos medžiagos, o per didelė jų koncentracija daro labai didelę įtaką alyvos ilgaamžiškumui ir tepimo kokybei bei sukelia negrįžtamus procesus variklio komponentų paviršiuje. Be to, būtina neužmiršti laiku pakeisti alyvos, oro ir degalų filtravimo elementų. Jeigu alyvos papildymai viršija gamintojo leistinus, rekomenduočiau kuo skubiau pašalinti to priežastis.