alyva.lt - specializuota alyvos parduotuvė

Krepšelyje:

0 prekių už 0.00€
Jūsų krepšelis yra tuščias!

Svarbu žinoti apie alyvas

Alyvos automatinėms transmisijoms turi būti stabilios trinties, nedidelės ir mažai nuo temperatūros priklausančios klampos, žemos stingimo temperatūros, atsparios oksidacijai ir šlyties įtakai, neputojančios ir nekoroduojančios metalų, gerai tepančios, negadinančios riebokšlių ir ilgai veikiančios. Šiuo metu beveik visoms lengvųjų automobilių transmisijoms yra naudojamos pagal General Motors ir Ford firmų, o sunkvežimiams - pagal Alison firmos techninius reikalavimus  pagamintos alyvos. 

Tai klasikiniai žymėjimai – vieni jų suteikia informacijos tik apie fizikines savybes, kiti – apie eksploatacines. Manau, kad pirma reikėtų atsirinkti alyvas (-ą) pagal minimalius automobilio gamintojo reikalavimus, o tada, įvertinus klampumą, pasirinkti galutinį variantą. Aišku, labai dažnai pasitaiko atvejų, kai didelio pasirinkimo nėra ar tinkama alyva yra vienintelė. Kitu atveju gali būti, kad gamintojas neturi jokių specifinių reikalavimų arba tiesiog nerandate reikalingos alyvos. Tuomet į pagalbą gali ateiti tarptautinės klasifikacijos, tokios kaip...

Va­ži­nė­jant ne­nau­ju, daug nu­rie­dė­ju­siu au­to­mo­bi­liu daž­no­kai ten­ka įpil­ti aly­vos į va­rik­lio kar­te­rį. Pa­si­tai­ko, kad naudo­ja­mos aly­vos de­ga­li­nė­je lyg ty­čia nė­ra. Ar ne­pa­kenk­si­me va­rik­liui, jei įpil­si­me ki­tos mar­kės ir kla­sės aly­vos?

Pilti vis kitokią alyvą į variklio karterį nėra gerai. Tačiau geriau jau bet kokia alyva, negu jos per mažai. Juk nesant pakankamo tepimo variklį galima sugadinti nuvažiavus vos keliolika kilometrų. Kita vertus, pasitaiko atvejų, kai į variklį...

Naujų arba geros būklės automobilių šeimininkų dėmesio yra verti produktai, kurie mažina trintį varikliuose. Juos netgi sunku pavadinti alyvos priedais, nes tepalas yra tik terpė, nešiojanti šias medžiagas. Tai, beja, svarbi detalė - su alyva nesureaguojantis priedas nepakeis jokių gero tepalo savybių. Šios grupės priedai dažnai gaminami naudojant pažangiausias technologijas, dar nesenai naudotas tik kosminėje pramonėje. Žinoma, tai nėra amžino gyvenimo eleksyras, tačiau mažindami trintį jie taupo variklį, palengvina užvedimą šaltyje ir netgi taupo kurą....

Tiek variklyje, tiek greičių yra tepalai kuriuos be abejonės reikia kas tam tikrą laiko ar kilometrų kiekį keisti. Greičių dėžėje dažnu atveju yra pilami kitokios koncentracijos ir klampumo tepalai nei variklyje, bet tai nėra taikoma visiems automobiliams, yra tokių greičių dėžių į kurias pilasi tokie patys kaip į variklį tepalai. Greičių dėžės tepalus reikia taip pat stebėti ir laiku keisti tokiais kokius nurodo gamintojas. Ypač atsargiai su tepalo lygiu reikia elgtis automobiliams kurie turi automatinę greičių dėžę – menkiausias trūkumas tepalo gali...

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkus automobilį pirkėjai svarsto, reikia keisti ar nereikia keisti variklio tepalų – atsakymas yra paprastas, jei jų nekeitėte patys, net jei ir atrodo tepalai šviesūs, juos patartina pasikeisti. Keičiant tepalus visuomet pasižymėkite kilometražą bei sekančio keitimo datą arba kilometražą. Daugelis mano kad seni tepalai tai juodi ir tamsūs tepalai – bet tai nebūtinai tiesa. Dažnai tamsūs tepalai nebūtinai būna blogi, kai kurios tepalų markės natūraliai būna tamsesnės lyginant juos tarpusavyje, o dyzeliniuose automobiliuose...

Svarbu žinoti apie alyvas Birželis 20, 2014 .

Mašinų darbo resursą riboja išdilimas, kurio pagrindinės priežastys yra trintis ir korozija.
Dilimo intensyvumas priklauso nuo detalių konstrukcijos, gamybos technologijos, eksploatacijos
sąlygų ir tepalų savybių. Tepalų paskirtis – sumažinti detalių trintį ir išdilimą. Kadangi įvairių
mechanizmų konstrukcija ir darbo sąlygos labai skiriasi, tai jiems tepti reikalingi skirtingų savybių
tepalai, todėl tepalų asortimentas pagal sudėtį ir savybes būna labai įvairus.
Pagal žaliavos rūšį tepalai skirstomi į: mineralinius, gaminamus iš naftos, organinius...

Kokios alyvos reikia varikliui, nurodo pastarojo gamintojas mašinos eksploatacijos instrukcijoje. Mašinos gamintojas prisiima atsakomybę dėl galimų gedimų tik tuo atveju, jeigu mašinoje naudojamos alyvos kokybė atitinka ir pačios gamyklos specifikacijų reikalavimus. Vadinasi, automobiliui, traktoriui arba kitokiai mašinai reikia naudoti tik tokias  alyvas, kokios yra numatytos jų eksploatacijos instrukcijose. Tai ypač svarbu esant naujai technikai, nes priešingu atveju jos savininkas negalėtų pareikšti pretenzijų įvykus gedimui garantiniu laikotarpiu. Perkant alyvą...

Jis priklauso nuo alyvos senėjimo spartos, kuriam įtakos turi variklio konstrukcija, jo eksploatacijos sąlygos ir alyvos bei degalų savybės. Alyvų keitimo periodiškumą, atlikę tyrimus, nustato mašinų gamintojai ir ji nurodo mašinų eksploatacijos instrukcijose. Alyvų keitimo intervalai vis didėja. Dabar rekomenduojama senesnių automobilių alyvas keisti nuvažiavus 10-15 tūkstančių, o naujų 15-20 tūkstančių kilometrų. Tačiau tai labai priklauso ir nuo automobilio eksploatavimo sąlygų: važinėjant vien trumpais nuotoliais, alyvą reikia keisti dažniau , o ilgais...

Transmisinių alyvų pagrindinės funkcijos yra mažinti pavarų krumpliaračių trintį ir dilimą, juos aušinti ir saugoti nuo korozijos bei sandarinti sujungimus.

Parenkant alyvą reikia atsižvelgti į pavaros tipą, darbo ir aplinkos temperatūrą, krumplių slydimo greitį ir paviršių šiurkštumą, transmisijos ir sandarinimo detalių medžiagas bei perduodamos apkrovos dydį ir jos pobūdį.

Transmisijų konstrukcija ir darbo sąlygos skiriasi, todėl joms reikalingos skirtingų savybių alyvos. Pagal pritaikymą prie pavaros tipo alyvos būna paprastosios, netinkančios...