Transmisinių alyvų pagrindinės funkcijos yra mažinti pavarų krumpliaračių trintį ir dilimą, juos aušinti ir saugoti nuo korozijos bei sandarinti sujungimus.
Parenkant alyvą reikia atsižvelgti į pavaros tipą, darbo ir aplinkos temperatūrą, krumplių slydimo greitį ir paviršių šiurkštumą, transmisijos ir sandarinimo detalių medžiagas bei perduodamos apkrovos dydį ir jos pobūdį.
Transmisijų konstrukcija ir darbo sąlygos skiriasi, todėl joms reikalingos skirtingų savybių alyvos. Pagal pritaikymą prie pavaros tipo alyvos būna paprastosios, netinkančios hipoidinei pavarai, hipoidonės, tik hipoidinėms pavaroms ir universaliosios, tinkančios visų tipų mechaninėms pavaroms. Ir variklinių, ir transmisinių alyvų patys svarbiausi rodikliai – jų klampa ir kokybė. Nuo alyvos klampos priklauso mašinos pajudėjimo iš vietos ir pavarų perjungimo lengvumas žiemą, galios nuostoliai, degalų sąnaudos, alyvos keliamoji geba, krumpliaračių išdilimas, sujungimų sandarumas. Kai klampa per didelė, padidėja išdilimas, nes alyva sunkiau patenka į trinties vietą- kai per maža, taip pat, nes silpnesnė jos plėvelė. Pagal krumpliaračių išdilimą optimali klampos reikšmė yra 10 - 20 mm2
/s, esant 100 °C. Kai didesnis velenų sukimosi dažnis, glotnesni krumplių paviršiai, mažesnė apkrova ir perdavimo skaičius bei žemesnė aplinkos temperatūra, alyvos klampa turi būti mažesnė. Mažiausią klampos reikšmę riboja karterių sandarumas ir krumpliaračių išdilimas. Taigi, alyvos klampa turi būti parenkama atsižvelgiant į aplinkos temperatūrą, transmisijos konstrukciją ir darbo sąlygas.